Orättvisor mot barn i Marks kommun

Hej!
Jag hoppas ni följer det som uppstått i Marks kommun vad gäller familjehemsbarnen. De jag först och främst tänker på är de uppmärksammade 2 barnen som togs ifrån sina familjehemsföräldrar efter år av trygghet. Och nu bollas de runt medans man gör en utredning, som verkar ha pågått i evigheter. Meningen är alltså att man ska vänta på att pappersvändare har kliat sig klart i huvudet innan man kan få besked om barnen får komma hem till det dom kallar hem. Vars finns barnen i allt detta? Hur kan Marks komnun påstå att de tänker på barnens rättigheter, när de uppenbarligen gör allt annat förutom just det. Jag kommer aldrig ge mig, och jag skänker mina tankar framförallt till de två familjehemsföräldrarna som kämpar varje dag med att få hem sina barn. Ge aldrig upp, barnen behöver er!

Bifogar en länk till familjemammans blogg, där kan ni läsa mer om vad som hänt

http://fostermamman.blogspot.com/

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0